Jak wykorzystać live’y na Facebooku do pozyskiwania klientów?

Nie da się ukryć – Facebook już od kilku dobrych lat stoi materiałami wideo. Dziś już

niemal każda firma wykorzystuje „magiczny” algorytm, który ma rzekomo zwiększać

bezpłatny zasięg postów wideo. Niestety w ferworze reklam, animacji, a nawet gifów

klienci nie zawsze chętnie reagują na ten format. Z pomocą przychodzą live’y –

doskonały sposób na pozyskanie nowych klientów, szczególnie dla małych i średnich

firm. Poznaj 4 strategie, jak skutecznie wykorzystać live’y na Facebooku do

przyciągania klientów.




1. Zademonstruj, co potrafisz


Żadne słowa nie podziałają na wyobraźnię potencjalnych klientów tak silnie, jak obraz. Jak

najłatwiej przekonać ich, że Twój produkt rzeczywiście może wpłynąć na ich życie? To

proste: pokazać im to. Facebook Live ma tę przewagę nad tradycyjną reklamą wideo, że

pozwala odbiorcom na natychmiastową odpowiedź producenta. A jeśli jeszcze dorzucisz dla

widzów live’a odpowiednią zniżkę, obowiązującą w ograniczonym czasie – dasz im

wrażenie okazji, której po prostu nie da się zmarnować.



Co ciekawe, demonstracja produktu live (w postaci np. webinaru) sprawdza się równie dobrze

w przypadku produktów niematerialnych: aplikacji albo narzędzi.


2. Zdradź swoje triki


Nic tak nie przyciąga odbiorców, jak obietnica szybkiego rozwiązania ich problemu lub

osiągnięcia celu. Najlepiej taka w kilku krokach. Ten rodzaj live’a to doskonała opcja dla

biznesów usługowych, które na co dzień skupiają się właśnie na pomaganiu klientom:

dietetyków, marketingowców, czy kosmetyczek. Zacznij od wybrania konkretnej grupy

docelowej (im węższa, tym lepsza) i odnieś się bezpośrednio do ich pragnień lub bolączek.

Wystarczy kilka konkretnych porad, które udowodnią, że jesteś specjalistą. A po więcej

mogą zgłosić się bezpośrednio do Ciebie w pytaniach.

Przykład: https://www.facebook.com/treyratcliff/videos/1798415736905508/



3. Zrób live z Q&A


Pytania i odpowiedzi na żywo są doskonałym sposobem na budowanie marki osobistej

właściciela firmy. Ogłoś na wcześniej transmisję i zwołaj odbiorców, a następnie cierpliwie

odpowiedz na nurtujące ich pytania. Nawet jeśli nie będą bezpośrednio dotyczyć Twoich

produktów, to dasz się zapamiętać jako prawdziwy ekspert w branży. A do kogo klienci

zwrócą się w potrzebie, jeśli nie właśnie do eksperta?



4. Zaproś gościa


Ta strategia nie jest niczym nowym – wszyscy znamy przecież wpisy gościnne na blogach

albo współprace różnych marek o podobnej klienteli. Zaproszenie na swojego live’a na

Facebooku gościa pozwoli Ci bezpłatnie dotrzeć ze swoim produktem lub usługą prosto

do jego zaufanej widowni. Ważne jednak, żeby nie wybierać gości przypadkowo.

Koniecznie poszukaj osób, które mają zbliżoną grupę docelową, ale inny produkt niż

oferujesz Ty.



Planując live na Facebooku dla swojej marki, warto pamiętać o najważniejszym:

strategii, wybraniu grupy docelowej oraz odpowiedniej promocji (przydadzą się do tego

na przykład grupy). Zawsze miej na uwadze konkretnego odbiorcę, do którego będziesz

się zwracać. Te cztery pomysły na live’y to świetny sposób na pierwsze kroki w nowym

formacie. Warto je testować i wybrać te, które faktyczne przynoszą Ci klientów.